lauantai 8. maaliskuuta 2014

Ihanat tammat auringossa

Aurinkoista naistenpäivää!


Olen viettänyt naistenpäivää oikein hyvissä tunnelmissa. Minusta naistenpäivä on iloinen asia – olenhan aiemmin tunnustautunut olevani tamma-asiatamma. Olen ensinnäkin tammojen asialla: Tammojen tulee saada riittävästi nameja! Ja luonnollisesti olen myös tätien asialla: Tätien tulee saada viettää riittävästi aikaa tallilla!

Täysihoitolassa vietimme naistenpäivää valmennuksen merkeissä tamma- ja tätijoukolla. Pari ruunaakin mahtui sopuisasti mukaan, koska ei tässä kuitenkaan mitään lumiaurafeministejä olla. Kaikki olivat oikein tyytyväisiä suorituksiinsa ja hyvällä tuulella. Valmennuksen jälkeen tädit joivat vielä kahvia ja söivät munkkeja. Minulle ei tarjottu ollenkaan, mikä kyllä soti pahasti päivän solidaarisuusteemaa vastaan. Onneksi sain sentään heinäni ja lakritsinmakuisia heppanameja.

Päivän tunnelmaa kohotti myös mainio sää. Maa tuoksui keväiseltä, ja aurinko paistoi lämpimästi. Tuulikin tuntui jo ihan leudolta. Minulle tuli tätiä valmentaessa taas valtava hiki, mutta sekin kuivui ulkona kävellessä.

Lopuksi vielä naistenpäivään ja kaikkiin muihinkin päiviin sopiva sitaatti yhdysvaltalaiselta taiteilijalta Veryl Goodnightilta. Nuorempi täti luki sen tuossa ylemmässä kuvassa näkyvästä Suomenhevosliiton kalenterista:

”Minulle hevoset ja vapaus merkitsevät samaa asiaa.”
Veryl Goodnight

The Day the Wall Came Down
Veryl Goodnight 1998
en.wikipedia.org

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti